یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

مالک فیس‌بوک سر شرکایش هم کلاه گذاشت

فيس بوک

دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۳:۰۰


کامرون و تیلر وینکلوس برادران دو قلویی که در زمینه کد نویسی اولیه سایت فیس‌بوک با زوکربرگ مدیر فعلی آن همکاری کرده بودند به علت دروغگویی و فریب، وی را تحت تعقیب قرار داده‌اند.

وایمکس نیوز - این دو برادر که از همکاران اولیه زوکربرگ در زمینه کدنویسی اولیه سایت فیس بوک بوده‌اند در سال 2008 هم از وی شکایت کرده و 65 میلیون دلار غرامت دریافت کرده بودند، اما معتقدند مارک زوکربرگ بیشتر از اینها مدیون است و باید میلیون‌ها دلار دیگر جریمه پرداخت کند.
این برادران 29 ساله می‌گویند مالک فعلی فیس بوک آنها را فریب داده و در مورد ارزش واقعی فیس بوک به آنها دروغ گفته تا پول چندانی به آنها پرداخت نکند. این دو برادر اولین بار در سال 2004 مدعی شدند که زوکربرگ توافق شفاهی با آنها در زمینه طراحی سایت ConnectU را زیر پا گذاشته و نه تنها کدها و ایده اولیه این سایت را از آنها سرقت کرده، بلکه با فریب دادن دو برادر ایده اولیه آنها را در سایت فیس بوک پیاده سازی کرده و میلیون‌ها دلار به جیب زده است.
پس از کشمکش طولانی قضایی زوکربرگ در دادگاه به جرم کلاهبرداری به پرداخت 65 میلیون دلار محکوم شد، اما دو برادر که از این حکم راضی نیستند مجددا شکایتی را بر علیه زوکربرگ به جریان انداخته اند.

منبع: خبرگزاری فارس

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو